Live Blog : Subuh Terakhir di Masjid Nabawi Pada Umrah Ini

Alhamdullillah, hari ini adalah hari ke-4 kami berada di bumi Madinah Al-Munawarah. Semoga diberi keizinan oleh Nya untuk berada di bumi ini pada masa akan datang lagi.


Seperti biasa, cuaca pada subuh ini agak sejuk. suhu sekitar 18 darjah celcius. Dengan tiupan angin, sungguh nyaman udara pada subuh itu.


Semakin menghampiri ke Masjid Nabawi, kedai-kedai di sekitar bangunan masih belum dibuka, Namun si peniaga yang membentarkn tikar / Kereta tolak, sudah beroperasi.


Sungguh cantik permandangan di kala fajr menjelang. Aku sememangnya, tidak pernah jemu melihat 'payung-payung' yang kembang di sekitar perkarangan luar masjid. Lagi menaranya, sememangnya ku tenung tak jemu-jemu.


Kelihatan para jemaah, berpusu-pusu ke masjid sebelum Azan dilaungkan. Situasi ini jarang-jarang kita dapat lihat di Malaysia.




Sungguh berasa bertuah kerana berkesempatan menunaikan solat di masjid ke-2 terpenting di dalam sejarah Islam. Ya Allah, kau izinkanlh agar hambaMu ini boleh berada si sini lagi pada masa akan datang. Jangan lah ini menjadi saat yang terakhir kami berada di Masjid Nabawi ini, Bumi Madinah umumnya. Kau Makbulkanlah Ya Allah. Amin

- Posted using BlogPress from my iPhone 

2 comments:

  1. Welcome to all of you at Online Isitkhara center. You know that Istikhara is Religious act for before start any work or business or other daily life matter must perform Istikhara for knowing the Allah decision for work is better for us or not. Aamil MS Jaferi offer Free Istikhara service without any charges also doing Rohaniilaj for any major diseases. You can contact on Phone +923244544864, +6281315996474 for sort out any daily life tension.
    Rohani Zaicha
    Istikhara
    Horoscope
    Astrology
    Istikhara for Marriage
    ROhaniilaj
    ROhani Wazaif
    Amil Online
    Amliyat
    Black Magic ka tor
    Marriage problem
    Husband Wife Problem

    ReplyDelete
  2. Umrah is an Islamic non-compulsory but a highly recommended pilgrimage. Muslims perform Umrah to make repentance for their sins, increase in righteousness and ask Allah to fulfill their wishes.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...