Tayar oh tayar


On the wau balik ke KL, malang tak berbau. Tetiba tayar kereta meletup dan pecah berhampiran dengan hentian sebelah Senawang. Kereta berbunyi agak pelik sebab masa tu memang aku tak tau tayar sedang pecah. Kebetulan, kereta berada dalam 40 meter di hentian sebelah Senawang, so... Terus berhenti di sini.


Kempis terus beb!!! Aku parking keter kat sebelah hujung kanan parking lot. Malu pun ada hahhaha
Ada kesan tembusan besi, tapi pada masa ni aku tak tau lagi yang ada bahagian lain tayar yang pecah sebenarnya. Juga ada kelihatan sedikit asap... Maybe kesan geseran antara tayar dan rim.


Operasi menukar tayar pun dijalankan ler. Malangnya baru aku sedar yang tayar spare telah tidak dipam sejak tahun 2008 agaknya. Hahah cantekkkk...,


Takde pilihan, tayar spare tetap dipasang dan angin ditambah berhampiran stesen minyak di tol Senawang. Bawa le kete slow2 dalam 40-60km sejam. Sampai di Nilai , aku beli tayar 2nd hand untuk ganti tayar yang pecah tadi. Adussss

Moral of the story : pastikan tayar ke 5 ni sentiasa diperiksa tekanan angin ye. Dah lagi satu, hati-hati semasa memandu kerana kejadian tayar pecah boleh belaku pada bila-bila masa.




3 comments:

  1. Saya baru kena tadi , suspek geng india ni sabotaj letak menda rajam diatas jalan. Tak sampai 2 minit tayar pecah india2 dah sampai nak minta upah tukar tayar. PLUS takkan tak aware perkara ni..

    ReplyDelete
  2. Saya baru kena tadi , suspek geng india ni sabotaj letak menda rajam diatas jalan. Tak sampai 2 minit tayar pecah india2 dah sampai nak minta upah tukar tayar. PLUS takkan tak aware perkara ni..

    ReplyDelete
  3. La ye ke.. eemm mcm2 hal kan org nak cari duit nih sampai menyusahkan orang lain.. sabar ajela..

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...