Hari-hari akhir berpuasa..

Memandangkan aku baru nak berjinak-jinak ngan blogspot ni so ini merupakan entry pertama ku..

Hari ni merupakan hari terakhir aku berpuasa di sini maksud aku puasa sendiri la sebab esok dah nak balik kampung.. kira dah tak payah masak dah.. hehhee alhamdulillah tahun ni dapat berpuasa dengan baik.. cuaca pun baik.. berjimat cermat sebab memasak.. maleh nak pi pasar ramadhan nanti buang duit aje.. ikut nafsu nak beli itu ini pastu tak abis.. kalau masak ni ok sket ala kadar dan pasti habis..

Adalah sekali dua tu bila dah bosan memasak pastu teringin nak rasa makanan lain so pegi la pasar ramadhan.. cuma tahun ni makan agak tidak tenang sebab ade sikecik yang sangat sebuk dan betul-betul menguji kesabaran sewaktu berbuka.. ingatkan bila aku dah bagi makan awal-awal ain tak kacau.. rupanya dia pun sebok sama nak dok kat meja makan.. pastu berkecah-kecah.. eemm ikutkan ajela..


Bulan puasa ni aku masuk keje awal 7.30 kire lepas sahur terus siap2 pi keje then balik 4.30 terus capai ape-ape yang patut nak masak.. hehehe seronok gak memasak ni cuma tak tau dah nak pusing makanan ape.. hehehe lagi satu yang bestnya bulan ramadhan ni kan sbb kita boleh atur jadual makan kite.. tak perlu dah nak pikir makan pagi, makan tghari, makan malam.. kalau dapat puasa setahun pun takpe.. hehhee..

Sedih gak bila ramadhan dah nak abis nih.. rasanya tak banyak amal yang dapat dibuat.. hati tu teringin gak nak pi terawih tapi bila sikecik ni ade susah sket.. orang kata kalau dah tak boleh tu jgn nak bagi alasan plak.. rugi rasanya..insyaallah tahun akan datang..

Semoga puasa aku tahun ni diterima Allah SWT.. amin...

-aReLyNn-

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...