Trip to Jakarta - Bandung .. Day 1

Tanggal 4 Februari 2010 bermula berjalanan aku ke Indonesia buat kali ke 2.. kali ni ke Jakarta - Bandung plak... actually beli tiket lama dah dari tahun lepas.. ade lebih kurang 8 org dalam aktiviti ni.. bila sampai tarikh hanya 3 org aje yg available.. iaitu aku, adik aku fariz dan lin samad opis mate ku.. sib baik bf dia join sama at least ade la lelaki tunggal dalam group nih..

Lapangan Terbang Antarabangsa Soekarno-Hatta

Seawal kol 4.30pg dah bertolak ke LCCT.. aku punya flight kol 7.00 pagi dan sampai di Jakarta 8.00 pagi WIB (waktu indonesia barat) kira2 dalam 2 jam gitu la.. sebab sana lewat satu jam.. sam pai airport Sokarno-Hatta kene tunggu dalam 2 jam flight lin samad..janji jumpa di A&W..kebetulan dari pagi tak makan so melantak la A&W kat airport sana.. leh tahan gak la.. walaupun burger mozza dia tak berape enak.. dalam kol 12 dapat gak kami berkumpul..

Janji jumpa di A & W Airport

Nak bayar guna rupiah ni.. blurr sekejap

Nasi + ayam pun balun gak.. dah lapar

Sebelum dtg plan nak naik keretapi ke Bandung, tetapi memandangkan hari panas terik dan keletihan menunggu dan tambang kerete sama aje macam naik keretapi so kiteorg decide untuk naik kerete teres ke bandung dengan harga IDR 650K bersamaan RM240.. balun aje la..

akhirnya jumpa gak.. hehhe

Inilah kereta yang kiteorg naik dari Jakarta ke Bandung..

Singgah di R & R beli air dan pil tahan muntah.. hahaha

Otw highway ke Bandung ternampak rel keretapi yg agak scary..sib baik tak naik..

Ni la jalan Ir. H. Juanda kire jln Dago jugak..

Sampai di Bandung kiteorg check in di Hotel Bukit Dago.. dan tak sangka booking kiteorg takde.. yang tak disangka-sangka lagi bahawa org yang kami book tu dah 6 bulan berhenti kerja.. pelik tol.. rasanye baru 2 minggu book.. tapi sib baik bilik masih available.. Bilik agak ok dan sesuai untuk menginap aje.. hehehe

Hotel Bukit Dago

ada astro lagi tu.. cayalah

Lepas basuh muka n bersih ape2 yang patut so kiteorg plan untuk ronda2 sekitar jln Dago.. jauh gak berjalan tgk FO dan Hotel jika ade yg lebih baik.. otw ke hotel singgah Mc D utk alas perot waktu malam.. ayam goreng dia punyala kecik dah tu mcm dah nak expired aje.. hehhee rupanya ayam kampung ala2 ayam pencen.. hahhaha.. dah lapar balun aje..

Angkotan yang paling famous di Bandung

Penjualan jalanan mcm ni mmg banyak..

Kedai bakery pun mcm gereja daa..

Jco merata ade kat bandung.. nyum nyum

Mc D yang kiteorg makan..

ayam segan mati tak mahu.. dah mati pun.. hehhee

Mesti ada nasi... kire makanan ruji la..

Sampai hotel terus mandi, call family dan tido.. hehehhe

bersambung....

- aReLyNn -

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...