Sebelum Balik Beraya


Assalamualaikum.. 

Nampaknya belog cik kiah propa ni dah semakin bersarang.. Mentang2la puasa takkan nak update belog pon tak laratkan..  Hehhehe... oklah utk tidak lebih bersarang baiklah akak masukkan aje story apa-apa yang patut as long as ada gambarnya...

Ok bila cerita pasal raya ni memang persiapan biasa-biasa aja.. belikan baju n kasut raya untuk anak dara tu dan tempahan baju ibut dan anak untuk dipakai di pagi raya... utk ayah mcm biasa beli dah siap aje sudah... langsir masih lagi pakai 3 tahun lepas yang tak pernah turun2 tu.. hahahha confirm berabuk giler...

Berbalik pada cerita sebelum balik raya, iaitu sehari sebelum balik kampung, akak buatlah sket ole-ole untuk santapan dikampung pada pagi raya.. akak tak buat kuih muih pon so buat ajelah kek yang simple-simple... kebetulan anak dara ni dah cuti seminggu awal so dia lah pembantu yang ada dirumah...





Mula-mula buat 2 jenis kek marble.. tetamu memang ramai datang umah mak aku.. so kenelah buat lebih sket... kek ni aku kukus aje.. lebih lembut dan moist...


Pastu 2 jenis kek coklat kukus moist... 1 aku bagi pada mak mertua aku...



Last sekali Blueberry cheese tart... eemm yang ni shell nye i beli ready made ok.. tak kuasa i nak buat satu2.. aku cuma buatkan filling dan bakar.. mudah sajok.. hehehhe.. bila dah ade orang jual shell tu memang laju aje buat... hehehhe...


Pastu aku order rendang tok dari ex opis mate en suami.. dia memang pakar buat rendang tok.. dah 2 tahun aku order dengan dia.. Saniah Rendang Tok... aku order 3 kilo.. untuk mak, mak mertua dan aku.. hehehehe

Sekian....

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...