Day 1 : Phuket, Thailand

Alhamdulillah syukur aku dan member2 telah pulang dengan selamatnya... kesimpulannya Phuket ni lebih kurang macam Bali aje cuma Phuket lebih meriah dan penuh dengan Mat Salleh terutama kat area Patong.. dan yang pastinya aku takkan repeat ke sana sebab aku nih bukan yang jenis suka snorkeling or diving.. nak berenang pun tak lepas.. hehehhehe

Takde luggage pun kene check in tau...

Trip kali nih hanya kami bertiga aja.. memandangkan tak ramai dan first time masuk Thailand so kami pakai lah Travel Agent... Sampai di Airport Phuket, kami dijemput oleh Island Holidays.. travel agent di Phuket.. yang lawaknya guest ade 3 orang tapi dijemput dengan van 12 seat..hehehhe

Kene isi form nih untuk masuk Thailand
Cantik awan nih

Wayar elektrik berselirat..

Van travel agent yang kami naik
Memandangkan sampai dah jam 2 petang waktu thai, perut pun dah berkeroncong... apa lagi makan time laaa.... kami di bawa ke sebuah restoren muslim halal.. bila tengok lauk yang dihidangkan terus tak sabar nak terkam... tomyam tu... perrggghhhh....

cedapnyaaaaaaa
Habis licin.. kelaparannnn....
Lepas makan kami di bawa ke kilang menjual t-shirt... memang murah gile berbanding dekat Patong Area... kualitinya pun bagus...

Then ke pearl gallery.. pelbagai jenis batu ada disini.. memandangkan duit 3 keping aje so tengok ajelah.. hehehhe

Selesai cuci mata menuju terus ke Bee Farm..

Hotel 5 Start untuk Bee...hehehhe
Produk jualan berasaskan madu lebah

Pakcik yang bg penerangan nih orang kedah.. fasih jugak bahasa melayu dia walaupun ade slang thai.. penat dia membebel kami tak beli pun madu asli tu sebabnya kami tak ambik luggage pun.. hand carry aje...

Beza madu asli dengan tak asli

Settle pasal lebah dan madu gerak pulak ke kilang gajus... ingat nak borong gak tapi mahal la.. lebih kurang macam beli Tong Garden kat Malaysia aja.. so Cancel.. hehhee

Kemudian kami bergegas ke tample yang famous kat Phuket nih iaitu Wat Chalong Tample... sayangnya tak dapat masuk dalam sebab waktu melawat dah abis.. so round kat luar-luar ajelah...

Aktiviti sukan sepak raga...

with Tommy our Tourist Guide
Sebelum sampai hotel saje si Tommy bawak kami lalu tepi pantai.. kebetulan memang dah time matahari terbenam.. nampak cantik sangat....

Then barulah check in kat hotel.. kami dok kat Baumanburi Hotel.. berdekatan dengan Hardrock Cafe.. Cantik gak hotel nih... dan senang nak berjalan kaki cuci mata dan shopping2.. hehehhe

Memandangkan pakej tak termasuk dinner so mlm tu pulun ajelah maggi cup yang kami bawa tu.. sebelum tu kuar dulu pegi 7 eleven beli air miniral dapat gak tengok suasana malam di sekitar hotel tu..

Balik hotel tido.. sebab esok nak pi pulau plak...